Aktualno hr - Varaždin - Novi Marof - Čakovec - Međimurje - aktualne vijesti i događanja Sjeverozapadne Hrvatske

I ne povećava rizik infarkta ili raka

Kava smanjuje rizik od dijabetesa

Svako jutro milijuni ljubitelja kave posežu za svojim najdražim napitkom kako bi se razbudili, a istovremeno se time i štite od određenih bolesti. Pijući kavu možete smanjiti rizik od dijabetesa, kažu istraživači. 

Osobe koje umjereno konzumiraju kavu, od četiri do pet šalica dnevno smanjuju izglede za razvoj dijabetesa tipa 2 u usporedbi s osobama koje to piće piju povremeno ili nikada. 

Izgleda da si šalicom jutarnje kave ne popravljamo samo raspoloženje, već i zdravlje. Nova studija sugerira da redovna konzumacija kave za 30 posto smanjuje rizik od dijabetesa, bilo da je s kofeinom ili bez.

Posljednji rezultati velikih europskih istraživanja o učincima prehrane i načina života na zdravlje također otkrivaju da kava ne povećava rizik od srčanih bolesti ili raka. Praćene su navike ukupno 42.659 ljudi i to devet godina. Tijekom tog vremena, bila su 1432 slučaja dijabetesa tipa 2394 srčana infarkta 310 moždanih udara i 1801 slučaj raka.

I ranija istraživanja su ukazivala na to da kava smanjuje rizik od dijabetesa, ali je bilo proturječnih rezultata u vezi s time da li kava potieče kronične bolesti, srčane napade i karcinom. No, novi rezultati su pokazali da to nije slučaj. Ipak, trudnicama se savjetuje da smanje unos kofeina tijekom trudnoće na 200 miligrama dnevno iz svih izvora. To uključuje unos kofeina iz čaja, kave, coca-cole i čokolade.


www.aktualno.hr/vl.G
Zadnji komentari

Varaždin

Pokec nova predsjednica mladih HNS-a

23.05.2012 13:04:17

TimeOut

Poznato prvih 10 zemalja finala Eurosonga

23.05.2012 10:56:41